Dr. Paola Salvetti

الرئيسية / Ophthalmologists/ Dr. Paola Salvetti

[:en] MD
Consultant Ophthalmologist
Specialist in Medical Retina
Clinical Lead Aviation Medicine
GCAA Approved Specialist Medical Examiner
CASA Designated Aviation Ophthalmologist Dr. Paola Salvetti is an experienced ophthalmologist and retina specialist with substantial clinical and research experience in the diagnosis and treatment of retina diseases, gained in the USA, France and Italy. In addition, Dr Salvetti has a special interest in aviation ophthalmology, neuroscience research and assessing and treating children with varying degrees of eyesight disability.
Dr. Salvetti studied medicine and ophthalmology in her native Italy prior to undertaking a fellowship at Harvard Medical School in Boston, USA. She was a Retina Fellow at the Schepens Eye Research Institute & Massachusetts Eye and Ear Infirmary, Harvard Medical School in Boston, before taking up a position as a General Ophthalmologist & Medical Retina Specialist and neurophthalmology physician in France; she was then appointed Medical Director of the Centro Oculistico Bergamasco in Italy.
Dr. Salvetti has undertaken a significant amount of published research work and presentations in her specialist areas and is a member of the Association of Research in Vision and Ophthalmology.
Click here to read more on Glaucoma.
Click here to read more on Common Eye Conditions.
Return to Ophthalmologisits Homepage استشارية طب العيون
أخصائية علاج الشبكية
مسؤولة عن قسم طب الطيران المدني
أخصائية فحص عيون معتمدة من الهيئة العامة للطيران المدني
أخصائية فحص عيون معتمدة من هيئة سلامة الطيران المدني تملك أخصائي طب العيون وعلاج الشبكية د. باولا سالفيتي خبرة واسعة في مجالات اختصاصها بالإضافة إلى خبرتها وأبحاثها الموسعة في مجال تشخيص وعلاج أمراض الشبكية، والتي حازت عليها في الولايات المتحدة الأمريكية وفرنسا وإيطاليا. للدكتورة سالفيتي أيضاً اهتمام خاص في فحوص طب الطيران و بأبحاث العلوم العصبية وتقييم وعلاج الأطفال ممن يعانون من عجز في الإبصار بدرجات متفاوتة.
درست الدكتورة سالفيتي الطب وتخصصت في مجال طب العيون في موطنها إيطاليا قبل أن تلتحق ببرنامج الزمالة في كلية هارفارد للطب في بوسطن، الولايات المتحدة الأمريكية. وحازت على الزمالة في طب الشبكية بمعهد شيبينز لأبحاث العيون وفي عيادة ماساشوسيتس للعيون والأذن، كلية هارفارد للطب في بوسطن، قبل أن تتولى منصب طبيب عيون عام واختصاصي طب الشبكية وطب أعصاب العيون في فرنسا. بعد ذلك تم تعيينها مديراً طبياً لمركز Centro Oculistico Bergamasco في إيطاليا.
وضعت الدكتورة سالفيتي العديد من المؤلفات البحثية والمحاضرات التي تم نشرها وتتعلق بمجالات اختصاصها، وهي عو في جمعية أبحاث الإبصار و طب العيون.
انقر هنا لقراءة المزيد عن حالات العين الشائعة
العودة إلى صفحة أطباء العيون[/vc_section][:]