Low Vision Aids

Home / Surgical Facilities/ Low Vision Aids

[:en]Where good vision cannot be achieved with spectacles or contact lenses, patients can be assessed in our low vision clinic.
During a low vision assessment, one of our optometrists will perform an examination to identify any refractive errors (problems with focusing) and demonstrate low vision devices such as specialist spectacles, magnifiers or telescopes that could help you see better.
Electronic magnifiers are also available for demonstration, and the optometrist will also talk to you about optimal lighting and other methods to make the most of your remaining vision.[:ar]عندما لا تتحسن قدرة الإبصار بواسطة النظارات أو العدسات اللاصقة، فإن بالإمكان تقييم حالة المرضى في عيادة علاج الرؤية المتدنية.
وخلال جلسة تقييم تدني قدرة الإبصار، يجري أحد أخصائيي فحص البصر لدينا فحصاً يهدف لتحديد وجود أي مشاكل انكسارية (مشاكل في قدرة تركيز الرؤية) وعرض الأجهزة التي تساعد في تقوية النظر مثل النظارات المتخصصة أو العدسات المكبّرة أو المناظير التي قد تساعدكم على الرؤية بشكل أفضل.
كما تتوفر العدسات المكبرة الإلكترونية ويعرضها أخصائي فحص البصر على المريض، كما سيحدثه حول الإضاءة المثالية وغيرها من الطرق التي تساعد المريض على الاستفادة إلى الحد الأقصى من قدرته الحالية على الإبصار.[:]