يناير 13, 2016

Moorfields Eye Hospital Dubai Vision, Mission & Values

 

Vision

Moorfields Eye Hospital Dubai aims to be the finest Eye Hospital in the Middle East by treating every patient with honesty, respect and according to their individual needs.
Moorfields Eye Hospital Dubai also contributes to education and research programs to encourage and facilitate world-class teaching within the region.

Moorfields Mission

The Moorfields Eye Hospital Dubai has a mission to achieve the following:

  • Operate to the highest clinical standards, following the example of Moorfields Eye Hospital London, and to meet the expectations of all patients.
  • Provide a comprehensive range of ophthalmic services for patients, as a leading Eye Hospital in Dubai.
  • Develop world-class research, working in conjunction with local partners at Dubai Healthcare City and other Eye Centres in Dubai and the region, as well as with Moorfields Eye Hospital London.
  • Attract and retain highly qualified and experienced eye doctors in Dubai as well as other vital clinical and clerical staff. The Dubai Eye Hospital recognizes the values and contribution that each member of staff brings in order to help maintain our success as a leading eye specialist in Dubai.

Values

The Moorfields Hospital values are clear and apply to the team of Eye Specialists in Dubai and other support staff.

  • Professional. Whether a Clinician adhering to the high Moorfields standards, a Patient Management Officer interpreting for a patient during a consultation, or a member of the Finance team, we will always conduct ourselves professionally in our work.
  • Friendly. Every patient may feel a little vulnerable when they come to the hospital. Our aim is to help everyone feel comfortable, always with a smile, and support all our patients during their visit.
  • Helpful. No request or task is too small for us, when it comes to helping our patients. All our staff at the Eye Centre in Dubai are committed to providing our patients with any and every kind of assistance they may need.
  • Safe. Patient safety is at the heart of everything we do and we ensure this through a proactive approach. For example, if we see a potential safety hazard within the Hospital, we will deal with it directly, or immediately bring it to the attention of the Operations Manager, Senior Nurse or Health and Safety link nurses.
  • Calm. Patients should leave Moorfields feeling that they have been looked after by a very confident and professional team, working calmly every day to help patients feel relaxed and reassured.
  • Positive and flexible. The Moorfields Dubai team is committed to do whatever is required to provide a very high standards of patient care and customer service, and to improve any shortcoming we identify in a cooperative and non-critical manner.

رؤيتنا

يهدف مورفيلدز مستشفى التخصصي للعيون دبي ليكون مستشفى العيون الأبرز والأفضل في منطقة الشرق الأوسط عن طريق تقديم العلاج لجميع المرضى بفائق الشفافية والاحترام وبحسب الإحتياجات الخاصة بكل مريض.
كما يساهم مستشفى مورفيلدز دبي للعيون بالمساهمة في برامج البحث و التعليم بهدف توفير تعليم ذات مستوى عالمي في المنطقة.

مهمتنا

تتمثل مهمة مورفيلدز مستشفى التخصصي للعيون دبي بتحقيق الأهداف التالية:

  • إدارة المستشفى وفق أعلى المعايير الطبية والعلاجية، اتباعاً لمستشفى مورفيلدز لندن للعيون بهدف الإرتقاء إلى توقعات جميع المرضى.
  • تقديم مجموعة شاملة من خدمات طب العيون للمرضى باعتبارنا احد مستشفيات العيون الرائدة في دبي.
  • المساهمة في تطوير دراسات وأبحاث على مستوى عالمي بالتعاون مع شركاء محليين في مدينة دبي الطبية ومع مراكز طب العيون الأخرى في دبي وفي المنطقة ، إلى جانب التعاون مع مورفيلدز مستشفى التخصصي لندن للعيون.
  • استقطاب وتوظيف نخبة من أطباء العيون ذوي المؤهلات العالية والخبرة المتميزة في دبي، إضافة إلى جذب نخبة مؤهلة من موظفي الأقسام الطبية والإدارية الأخرى في المستشفى. ندرك في مورفيلدز مستشفى التخصصي للعيون دبي أهمية القيم والمساهمة التي يقدمها كل عضو من أعضاء فريق العمل ودورهم في استمرارية نجاحنا باعتبارنا باعتبارنا احد مستشفيات العيون الرائدة في دبي.

قيمنا

يقوم مورفيلدز مستشفى التخصصي على مجموعة من القيم الواضحة التي يتحلّى بها ويتبناها طاقم أخصائيي طب العيون في دبي وفريق خدمات الدعم.

  • المهنيّة. سواء أكان طبيباً معالجاً يلتزم بمعايير مورفيلدز الفائقة للرعاية الصحية، أو أحد مسؤولي إدارة شؤون المرضى الذي يتولى الترجمة لأحد المرضى أثناء استشارة طبية، أو أحد فريق المحاسبة و المالية– فإننا نحرص جميعاً على التصرف بمهنية فائقة.
  • البشاشة والترحيب. قد يشعر أي مريض بشيء من الضعف عند قدومهم إلى المستشفى. نحن نهدف إلى مساعدة مرضانا على الشعور بالراحة، نستقبلهم بابتسامة ونقدم الدعم لجميع مرضانا خلال زيارتهم المستشفى.
  • تقديم العون والمساعدة. نحن نقدم المساعدة لمرضانا مهما كان طلبهم بسيطاً. جميع أفراد طاقم العمل في مركز طب العيون بدبي ملتزمون ببذل جهدهم لتوفير أي نوع من العون والمساعدة قد يحتاجها المريض.
  • السلامة. نحن نضع سلامة مرضانا في مقدمة أولوياتنا في كل ما نقوم به، ونسعى للمبادرة مسبقاً لضمان تحقيقها. نحن نتعامل مع أية مخاطر محتملة بمجرد ملاحظتها، أو نقوم بإطلاع مدير العمليات أو كبير الممرضين أو مسؤولي الصحة والسلامة عليها.
  • الهدوء والثقة. نحن نسعى لأن يغادر المرضى المستشفى وهم مطمئنون إلى تلقيهم الرعاية الصحية الأفضل على يد فريق عمل يتمتع بالثقة ويتَّسم بالمهنيّة، لذا فإننا نحرص على بث أجواء الهدوء والسكينة لمساعدة المرضى على الشعور بالطمأنينة والاسترخاء.
  • الإيجابية والمرونة. يلتزم فريق عمل مورفيلدز دبي بالقيام بكل ما يلزم لتلبية معايير الرعاية الصحية وخدمة العملاء على أفضل وجه، وباتخاذ خطوات لتحسين الأداء في أي حالة تقصير نلاحظها بأسلوب بنّاء ومتعاون.

[:]